In april heb ik de training Appreciative Inquiry (AI) gevolgd bij Robbert Masselink, eigenaar van Keynote Consultancy . Ik ken Robbert al lange tijd en wist dat hij een van de “founding fathers” van AI in het Nederlandse taalgebied is en AI al meer dan 10 jaar toepast in z’n consulting opdrachten. Dat is precies wat de training zo waardevol maakt.  Robbert’s AI training is doorspekt met praktische nederlandse cases die erg inspirerend en herkenbaar zijn. Naast een gedegen inleiding over de oorsprong en achtergronden van AI is de training erg praktisch en wordt er met de trainingsgroep een echte casus uitgewerkt. Robbert weet een ongedwongen en open leeromgeving te creeeren die ik in mijn jarenlange ervaring als cursist niet eerder heb meegemaakt.  Robbert  heeft de waarderende (AI) manier van denken en praten diep in zn systeem zitten.  Dat werkt  aanstekelijk en je ervaart tijdens de training dat de waarderende manier van werken leuk en effectief is. Je leert dus geen nieuwe methode maar ervaart de kracht van de toepassing van AI. Knap staaltje werk!  Ik kan Robbert en zijn manier van werken aanraden aan iedere leider, manager, directeur, leider die vanuit betrokkenheid en verbinding met mensen mooie resultaten wil neerzetten.  En wie wil dat niet?

Het boek “Waarderend Organiseren” van Robbert Masselink kunt u hier bestellen. Er zijn ook recenties van het boek te vinden en een interview over Appreciative Inquiry.

Categorieën: Boeken

Aldo van Duivenboden

Aldo helpt professionals en teams te groeien en het potentieel dat ze bezitten te gebruiken om de wereld mooier te maken.

1 reactie

Irene Alders · 29/05/2010 op 15:32

Beste Aldo,
Ik kwam Pulsar tegen en wilde even reageren. Start vanuit je hart van Patrick was de reden waarom ik naar de Pulsar academy ben gegaan. Nu, aan het eind van het 2e jaar, ben ik zo blij dat dit op mijn weg is gekomen!
Het verbeteren van de communicatie in de zorg is mijn passie, kan Jan over meepraten… Vorig jaar de stichting Tinkerbell patientencoach opgericht (www.stichtingtinkerbell.nl) om de patient vaardigheden te leren evenwaardiger in het gesprek met de arts te worden. Volgens mij de basis voor meer eigen verantwoordelijkheid.
Afgeleid doel daarbij is ook de zorgprofessionals en zorginstellingen bewuster te maken van het patientenperspectief en daarin advies, lezingen en workshops te geven. Ik heb ook een vrij onconventionele definitie van marketing. Ben jij ook werkzaam in de zorg?
Misschien leuk om van elkaar te weten wat we doen?
hartelijke groet,
Irène Alders

Laat een antwoord achter aan Irene Alders Reactie annuleren

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Aldo van Duivenboden